Sunday, July 19, 2009

Balik Selangor Vs. Festival Kedah Sejahtera

Maaf kerana masih belum dapat nak upload keratan akhbar yang dijanjikan...InsyaALLAH Selasa nanti saya akan upload sebab esok suami saya akan pulang bersama scanner + printer kami. Sebenarnya saya sangat gembira & teruja untuk menanti esok sebab saya sendiri yang akan ke UUM untuk menjemput suami saya. He's back for good! Yeayy!!

Hari ini sebenarnya saya telah berazam untuk mengadakan 5S di cubicle saya sendiri. Semangat yang saya perolehi minggu lepas semasa Taklimat ISO:9001, OSHE, ICC & 5S boleh dikatakan masih membara lagi. Jadi, sementara semangat itu masih membara, lebih baik lekas-lekas saya implimentasikannya. Hehe.. Semasa entri ini ditaip, kerja-kerja 5S belumpun siap lagi.. InsyaALLAH akan saya selesaikan selepas waktu rehat ini =D JANJI!


Cuma tadi saya dapat panggilan dari sahabat se-Nisa' Kedah, Afnida..Minta nombor telefon Kak Sab untuk disunting menjadi moderator Forum 'Aku Dibius Cinta' di Festival Kedah Sejahtera nanti. Nisa' Kedah sebenarnya telah diberi kepercayaan untuk handle sebanyak 2 program dalam karnival tersebut - Aerobik Perdana & Forum 'Aku Dibius Cinta'.

'Berbakti Pada Ibu'

Cuma saya rasa sedikit (banyak!) ralat kerana saya tidak akan berada di situ pada hari program. Sebab 25 Julai nanti gaji pertama saya (horayyy!!!) & suami saya mencadangkan agar kami pulang ke kampung saya (Sijangkang, Selangor)
supaya saya dapat beri duit gaji pertama saya sendiri by-hand pada ibu saya (Baik,kan suami saya !?) ...Bukanlah saya meringankan tanggungjawab terhadap Nisa', tapi tugas saya sebagai AJK Hospitaliti & Urusan Penceramah dalam program aku dibius cinta Hawa PAKSI Kulim Feb-Mei lalu telah mengajar saya tentang sesuatu. Penceramah jemputan kami, Ust Hasrizal secara tidak langsung sepanjang kerja-kerja penentuan tarikh program antara saya dengan beliau telah mengajar saya tentang perlunya 'masa' sebagai seorang pendakwah untuk 'berbakti kepada ibu'... Pada waktu itu, satu tarikh yang saya kira cukup cantik terpaksa dilepaskan kerana Ustaz telah menetapkan tarikh tersebut untuk beliau sekeluarga pulang ke kampung & disebabkan itu kami terpaksa menunda program tersebut melangkau bulan. & lebih-lebih lagi dengan keadaan saya yang bermastautin ~400km dari ibu saya, rasanya ianya bukanlah satu kesalahan yang sangat besar biarpun rasa ralat dan serba-salah menghambat hati & perasaan. Dan sebenarnya sehingga saat entri ini ditaip, saya masih lagi berkira-kira sama ada hendak pulang ke kampung atau bertugas di festival tersebut. Uhhhh..!!!

* Gambar saya & emak pada pagi 1 Syawal terakhir sebelum saya bergelar isteri

No comments:

Post a Comment