Wednesday, August 4, 2010

Diari UK 1


Salam semua...

AlhamduliLLAH, perjalanan saya KLIA-Dubai-Manchester 1 Ogos lalu dipermudahkanNYA. Urusan membawa masuk segala barang2 dlm luggage saya juga tiada masalah. Mungkin semasa saya sampai di Manchester, sudah melepasi office hour. Jadi 'Encik Han-Jing' yang bertugas cium2 beg orang pun dah 'balik umah'. Ini pengalaman saya travel abroad berseorangan. AlhamduliLLAH,tiada apa-apa masalah yang bisa saja membuatkan saya menangis. Semuanya OK =l

"Muka ata senyyyum..." ~muka ketat sebab penat heret beg 30kg!


Hari ini, 3 Ogos saya sudah ke Universiti. Daftar, dapatkan U-card, visit library, lab & ambil thesis student PhD Jepun untuk method, briefing dll. Di sini, saya entitled sebagai visiting staff. Atas sebab keselamatn, saya tidak upload gambar U-card saya di sini (haha...macam bagus je!! ~ memang tak ambik gambar U-card pun sebenarnya). Kakitangan Universiti pun ramah-ramah belaka. AlhamduliLLAH.

Sekarang, masih lagi summer. Tapi dedaun & bunga2 cinta sudah mula berguguran menandakan autumn yang bakal menjelma. Suhu sekitar 16-20 degree celcius. Bagi yang sudah agak lama di sini, mungkin itu tidaklah sejuk. Tapi bagi saya, saya masih memerlukan jacket untuk berjalan di dalam suhu 'aircond' begitu =)

Saya!


Weston Park berhampiran department saya

Jet lag

Kali ini,entry saya tulis di bawah tahap separa sedar. Abang saya yg pernah menuntut di Imperial College, London ada berpesan pada saya, "Jangan layan jet lag".

KLIA

Hari pertama, sehari selepas sampai di Sheffield, UK, saya menang & jet lag kalah (sebab pegi shopping & ziarah rumah sahabat alam maya yg sudah 9 tahun berkenalan, akhirnya di sini baru bertemu!). Tapi hari ni, hari ke-2 saya kecundang! Orang tido, saya saya ber-FB sorang2. Balik dari department pukul 3, saya ber-FB sekejap dgn kakak-kakak & makcik-makcik saya,dan gugur di pembaringan dari asar hingga maghrib hampir tamat! Orang solat,orang dinner, saya tido! Di department pun, project mate bagi briefing, saya dok menguap-nguap. Sangat kurang asam. Saya berazam, selepas post entry ni, saya akan sambung tidur semula \(^_^)/

Maka pre-conclusion yang saya perolehi di sini ialah seperti berikut;
Ubat jet lag = Shopping!

Ish...duniawi sungguh bunyinya =p

Esok, saya akan memulakan labwork. Huish berdebar-debar macam nak ambil final exam pulak rasanya. Dup-dap..dup-dap.. Doakan saya =)

p/s : lagi gambar di FB saya. Aduh, peningnya kepala. BismikaLLAHUmma ahya' wa ammut...ZZzzzzz.... (Saya kekalkan GMT+8 dalam blog ini~waktu Malaysia. Waktu UK, sila tolak 7 jam)

2 comments:

  1. nina... all the best utk kerja2 lab dan shopping jugak~!! (^_____^)

    ReplyDelete
  2. tengkiu cik queserasera...wah...senyum lebar nampak !? (",)

    ReplyDelete