Monday, June 21, 2010

Andai ku tahu...

Props : MQ Kalumpang '08 (NISA' Malaysia & Team Manajemen Qolbu Bandung)

Jumaat lepas saya bermimpi...
Saya sedang dikafankan...
Tetapi saya masih hidup...
Saya 'diberitahu' bahawa saya akan mati sebentar lagi...
Oleh sebab itu saya perlu siap-siap dikafankan...

Saya panik...
Saya tiada apa-apa untuk dipersembahkan kepadaNYA ketika menghadapNYA sebentar sahaja lagi...
Yang ada hanya dosa...dosa...dan dosa...
Sedangkan sebentar lagi saya akan dikuburkan di dalam liang lahad yang gelap...
Berseorangan...
Dan tiada lagi jalan untuk pulang ke bumi...

Saya sudah tiada masa!

"Ya Allah, andai ada pahala dari perjuangan Islam yang aku lakukan (macamlah ada!), kau jadikanlah pahala itu sebagai penghapus dosa-dosaku...
Tolong aku ya, Allah..."

Begitu doa yang saya rayu padaNYA sedang yang lain sibuk mengukur kain kafan di badan saya...

Saya merayu dan terus merayu...

Saya ketakutan yang amat sangat...

Sehinggalah satu suara memanggil saya...

"Subuh!"

2 comments: